nerdynerdo

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Förkylning på sportlovet

Av Ella - 24 februari 2015 20:55

Denna vecka har jag sportlov!! :D Och det är även det värsta sportlovet ever typ! :D 

Det började redan i fredagskväll, då jag började känna av att jag hade apont i halsen och var lite, lite snorig. Men jag tänkte inte mer på det, utan jag tog en kopp te med massa honung innan jag gick och la mig. Men sedan dess har min förkylning bara blivit värre... Låter som en jag-vet-inte-vad och går runt och snorar som en dåre. Jag har försökt snyta mig en miljon gånger men det hjälper absolut ingenting!! Ingenting kommer ut ur min äckelnäsa...


Några positiva saker har hänt än så länge dock! Min kära Jon Henrik Fjällgren gick direkt till final på Mello, vilket gjorde mig sjukt glad, eftersom jag röstade som en dåre på alla telefoner som fanns inom räckhåll! Och man får ju inte glömma appen, såklart. 
Sedan så spenderade jag söndagen tillsammans med min kära Gabriella hela eftermiddagen/kvällen, vilket var jättemysigt! Då passade jag även på att skriva till en tjej vet inte om hon skulle uppskatta att jag nämnde hennes namn... som sålde en cosplay som jag ville ha! 

Näst-sist men inte minst så sov jag och Juliana över hos Elise igår till idag. Jag smittade dem båda två med min förkylning, men jag hade varnat dem innan och sagt att jag var förkyld så.. heh.

Sedan idag så skulle jag möta tjejen för att köpa den cosplay som jag nämnde lite tidigare i inlägget, så jag tvingade Elise och Juliana att följa med mig, hehe ^^'' Och vi fick skynda oss till bussen, eftersom vi sov hos Elise och jag visste inte vilken tid tjejen skulle komma till centralen i Västerås, så när jag väl fick reda på det var det 20 min kvar till bussen skulle åka! (Skulle möta henne 15:25 och bussen från Hallsta åkte prick och kommer då in precis 25 min senare) Men vi hann, även fast Elises cykeldäck small så jag fick cykla vidare och hoppa på bussen med Juliana. Som tur är hann Elise gå den sista biten till bussen innan den åkte så hon kunde åka med oss! 
Men till sist så mötte jag tjejen vi diskuterade jättemycket om vart vi skulle mötas haha så nu har jag köpt en Prussia cosplay! Här kommer två bilder för er som vill se, kesese~ ... xD 

   
Den är lite stor men jag älskar den verkligen! Nu behöver jag bara skor till den, peruk, nya svarta handskar den som var till var för små och röda linser. 

Och ja, jag ska ha en chestbinder när jag cosplayar honom, men jag ville bara testa den! xD 
Men nu ska jag leta efter någon film som jag kan kolla på medan jag ligger i sängen och typ dör... :') 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 4 juni 2015 22:06


Hej människor som förmodligen inte läser min blogg längre! (゚ヮ゚) Idag gick jag på sommarlov, och det är verkligen välbehövligt. Skolan har verkligen tagit all min energi, så jag har inte gjort mycket de senaste månaderna. Men ä...

Av Ella - 5 februari 2015 19:12

Jag har suttit hemma sedan tisdags och har knappt kunnat prata alls, så ont i halsen har jag haft. ಥ_ಥ Men nu är jag helt återställd, typ i alla fall... Så jag ska gå till skolan imorgon. Plus att vi bara har två lektioner imorgon ändå så...

Av Ella - 21 januari 2015 22:20

Efter en lång, oväntad "paus" är jag tillbaka! Det var aldrig meningen att jag inte skulle blogga på så här länge, men varje gång jag tänkte "Nej, nu ska jag ta o blogga lite!" slutade det aldrig med "Meh, jag gör det nån annan gång." men den gången ...

Av Ella - 7 december 2014 22:01

Idag är det andra advent och eftermiddagen spenderade jag tillsammans med dem bästa personerna jag känner, Elise och Gabriella! Jag hade nämligen bestämt att klippa mig igen, vilket de skulle få göra idag, haha. Och det gjorde dem! Fyfan vad jag triv...

Av Ella - 6 december 2014 20:24

I'm le sörri att jag inte har bloggat på månader, men det har hänt så sjuuuuukt mycket på sistone, tro mig... Med det tar vi någon annan gång, kanske.   Meeen... Idag är det 6e december! A.k.a Finlands självständighetsdag/nationaldag!! Jag är så ...

Presentation


Hei! Jag är en 17-årig tjej som heter Ella!
Här skriver jag bara lite tråk om mitt vardagliga liv, feel free to read typ. (゚ヮ゚)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards