nerdynerdo

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Gymnatiet

Av Ella - 27 augusti 2014 17:49

Jag hade tänkt blogga efter första skoldagen (som var i torsdags..) men jag har verkligen inte orkat! Faktum är att jag har mått ganska dåligt.

Jag har haft en konstig känsla enda sedan jag började på gymnasiet. Och att ha flyttat till ett studenthem, typ, hjälper inte särskilt. Meeen...
Jag hade sökt till Lindholmens tekniska gymnasium, och jag hade valt sjöfartslinjen. Gissa vad allt började med. Jo, just jag blev inte uppropad på uppropen. Great, just great.  Men det ordnade sig och blah blah blah.
Meeeeeeeeen, igeeeen...
Nu tänker jag gå rakt på sak: Min syn är för dålig.

Det visade sig att min syn var för dålig iallafall, även fast jag gjorde en undersökning innan jag sökte till skolan och då sa läkaren ''men din syn räcker gott och väl.'' In my ass att det gjorde. Ja, jag är lagom irriterad.  För tydligen var min syn, utan glasögon, lägre än 0,8 som man var tvungen att ha för att gå däckinriktningen. Då hade jag tre alternativ;
1, välja inriktning maskin istället. 2, hoppa av och/eller byta gymnasium. 3, gå en utbildning som jag sedan inte har någon nytta av eftersom jag inte kommer kunna jobba inom det. :) 
Jag valde alternativ nummer två. 
Igår så pratade jag med syven/syon så jag fick söka till ett annat gymnasium. Så nu väntar jag fortfarande på att Tranellska gymnasiet ska ringa mig! >u<

Om ni vill veta så sökte jag till Restaurang och livsmedel, och den enda anledningen är att mina två älsklingar som jag har saknat såååååååååå mycket under dessa dagar går där! ♥ 
Nu tänker säkert vissa "Men man ska inte välja gymnasium pga av ens kompisar väljer." och nej, det ska man inte. Men jag har inget annat jag skulle vilja gå, men jag vill ha slutbetygen och allt sånt där tjafs. Plus att jag tycker verkligen om att baka. :) Och att träffa mina bästa vänner varje dag i gymnasiet så som vi gjorde i grundskolan är nästan för bra för att vara sant!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 4 juni 2015 22:06


Hej människor som förmodligen inte läser min blogg längre! (゚ヮ゚) Idag gick jag på sommarlov, och det är verkligen välbehövligt. Skolan har verkligen tagit all min energi, så jag har inte gjort mycket de senaste månaderna. Men ä...

Av Ella - 24 februari 2015 20:55

Denna vecka har jag sportlov!! :D Och det är även det värsta sportlovet ever typ! :D  Det började redan i fredagskväll, då jag började känna av att jag hade apont i halsen och var lite, lite snorig. Men jag tänkte inte mer på det, utan jag tog en k...

Av Ella - 5 februari 2015 19:12

Jag har suttit hemma sedan tisdags och har knappt kunnat prata alls, så ont i halsen har jag haft. ಥ_ಥ Men nu är jag helt återställd, typ i alla fall... Så jag ska gå till skolan imorgon. Plus att vi bara har två lektioner imorgon ändå så...

Av Ella - 21 januari 2015 22:20

Efter en lång, oväntad "paus" är jag tillbaka! Det var aldrig meningen att jag inte skulle blogga på så här länge, men varje gång jag tänkte "Nej, nu ska jag ta o blogga lite!" slutade det aldrig med "Meh, jag gör det nån annan gång." men den gången ...

Av Ella - 7 december 2014 22:01

Idag är det andra advent och eftermiddagen spenderade jag tillsammans med dem bästa personerna jag känner, Elise och Gabriella! Jag hade nämligen bestämt att klippa mig igen, vilket de skulle få göra idag, haha. Och det gjorde dem! Fyfan vad jag triv...

Presentation


Hei! Jag är en 17-årig tjej som heter Ella!
Här skriver jag bara lite tråk om mitt vardagliga liv, feel free to read typ. (゚ヮ゚)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards