nerdynerdo

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ella - 27 augusti 2014 17:49

Jag hade tänkt blogga efter första skoldagen (som var i torsdags..) men jag har verkligen inte orkat! Faktum är att jag har mått ganska dåligt.

Jag har haft en konstig känsla enda sedan jag började på gymnasiet. Och att ha flyttat till ett studenthem, typ, hjälper inte särskilt. Meeen...
Jag hade sökt till Lindholmens tekniska gymnasium, och jag hade valt sjöfartslinjen. Gissa vad allt började med. Jo, just jag blev inte uppropad på uppropen. Great, just great.  Men det ordnade sig och blah blah blah.
Meeeeeeeeen, igeeeen...
Nu tänker jag gå rakt på sak: Min syn är för dålig.

Det visade sig att min syn var för dålig iallafall, även fast jag gjorde en undersökning innan jag sökte till skolan och då sa läkaren ''men din syn räcker gott och väl.'' In my ass att det gjorde. Ja, jag är lagom irriterad.  För tydligen var min syn, utan glasögon, lägre än 0,8 som man var tvungen att ha för att gå däckinriktningen. Då hade jag tre alternativ;
1, välja inriktning maskin istället. 2, hoppa av och/eller byta gymnasium. 3, gå en utbildning som jag sedan inte har någon nytta av eftersom jag inte kommer kunna jobba inom det. :) 
Jag valde alternativ nummer två. 
Igår så pratade jag med syven/syon så jag fick söka till ett annat gymnasium. Så nu väntar jag fortfarande på att Tranellska gymnasiet ska ringa mig! >u<

Om ni vill veta så sökte jag till Restaurang och livsmedel, och den enda anledningen är att mina två älsklingar som jag har saknat såååååååååå mycket under dessa dagar går där! ♥ 
Nu tänker säkert vissa "Men man ska inte välja gymnasium pga av ens kompisar väljer." och nej, det ska man inte. Men jag har inget annat jag skulle vilja gå, men jag vill ha slutbetygen och allt sånt där tjafs. Plus att jag tycker verkligen om att baka. :) Och att träffa mina bästa vänner varje dag i gymnasiet så som vi gjorde i grundskolan är nästan för bra för att vara sant!     

Av Ella - 19 augusti 2014 15:11

Just nu sitter jag i bilen på väg mot Göteborg för en helt ny anledning... Gud, det känns så konstigt att säga "jag ska flytta" eller "nu flyttar jag". Jag har nämligen aldrig i hela mitt liv flyttat. Jag har bott i våran lilla gula villa i min lilla ort i hela mitt liv!
Men jag hann i alla fall träffa mina underbara änglar till kompisar, Gabriella och Elise, innan jag satt mig i bilen och åkte iväg. Jag saknar mina bästa vänner så himla mycket redan!
Ni betyder allt för mig, och jag älskar er så otroligt jävla mycket. Jag kommer stalka er på alla sociala medier dom finns i denna värld medan jag är i Göteborg, och när jag kommer hem kommer jag ska jag stalka er irl, haha! Ni har hjälpt mig igenom så mycket och jag är otroligt tacksam för att nu har funnits där! Även om vi bor långt ifrån varandra nu, så ska jag göra allt för att hålla kontakten med er två. Ni är de bästa vännerna jag någonsin haft och jag hoppas från djupet av mitt hjärta att vår vänskap kommer vara lika stark nu som då.
.... Nu har inte jag en bild på er två eller oss tre eftersom min mobil cpade igår, men jag ville bara säga att jag älskar er så sjukt himla mycket och ni är mina änglar! Lycka till på gymnasiet nu, tjejer. Haha, love you two forever! ?????

Av Ella - 13 augusti 2014 13:40

 

Och ja, det blev tjocktröja i alla fall haha ^^  

Av Ella - 13 augusti 2014 11:54

Just nu sitter jag och väntar på att mamma och pappa ska sluta jobbet så vi kan åka till stan. Men de kommer inte hem på ett tag så jag har gott med tid för att välja om jag ska ha en tjocktröja eller en ''militärväst'' typ, med en grå tröja under... ... ... Gud, jag vet inte. Jag sitter i köket med västen på just nu men det känns inte riktigt som jag.. Probably cuz I only wear hoodies but whatevah. 
... Det kommer förmodilgen sluta med att jag tar tjocktröjan.. O:) FÖRLÅT GABBY, men den är jättestor och jättemysig :c


Jag har egentligen inget att skriva om, hah.

Bara för det så får ni en bild på min älskling från Allsang på grensen typ förra veckan eller när det var! 
 

Av Ella - 12 augusti 2014 20:20

Sörriii..! Jag vet att jag varit apdålig på att blogga, MEN JAG HAR EN ANLEDNING!!

Jag håller på att rensa bland alla mina kläder inför flytten, sedan så måste jag städa mitt rum innan jag flyttar och så har jag umgåtts mycket med Elise och Gabriella eftersom de är mina bästa vänner och jag vill passa på att spendera så mycket tid med dem som möjligt innan jag flyttar till Göteborg. Just det, Göteborg.
På tisdagskväll så åker jag, mamma och pappa ner till Göteborg och sedan på torsdagen den 21 börjar jag gymnasiet.
Fyyyyyyyyyyyyyyy vad nervös jag är... ;____;'' Hoppas det kommer gå bra... Jag är så himla rädd att gå vilse första dagen, och sedan så är jag livrädd för namnlekar.. Jag har ett så sjukt dåligt minne! Jag får hålla tummarna på att det inte är några såna aktiviteter... Att skaka hand och presentera sig duger gott och väl för mig. 
Men nu ska jag vika lite av de kläder jag ska ha kvar innan Elise och Gabriella kommer... Jag tror de ska komma hit i alla fall haha. Och imorg blir det jeans-shopping.. Och nån tubtopp och ny laddare (igen, ja.)

   

Av Ella - 3 augusti 2014 15:04

Idag är det en vecka sedan jag kom hem från NärCon, och jag längtar redan till nästa år! Jag trivdes där som satan, haha. ^^ men jag, gabbi och Elise ska kanske åka på nästa NärCon Vinter~! >u< dessutom vill de följa med till NärCon 2015 också :D
Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Jag tycker det är väldigt svårt att beskrivs hur det var där.. Men det var helt underbart! Därför tänkte jag lägga upp lite bilder från NärCon :3

Vändetta Cosplay vann CMV tävlingeeeen~!!!! ;u; Grattis~!!

Presentation


Hei! Jag är en 17-årig tjej som heter Ella!
Här skriver jag bara lite tråk om mitt vardagliga liv, feel free to read typ. (゚ヮ゚)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards